Národní lékařská knihovna | Sokolská 54 Praha 2

Otevírací doba knihovny

Pondělí  9:00 – 18:00

Úterý     9:00 – 18:00

Středa    9:00 – 18:00

Čtvrtek   9:00 – 18:00

Pátek     9:00 – 17:00

  Od 13. 5. 2024 měníme otevírací dobu čítárny časopisů (Sokolská 31 - Lékařský dům):

Út, St, Čt 9:00 - 18:00

Po, Pá 9:00 - 16:00

Služby v budově Sokolské 54 otevírací dobu nemění.


  Letní otevírací doba knihovny  

od 1. 7. do 31. 8. 2024

Po, St, Čt, Pá         9:00 – 15:30

Út                            9:00 – 18:00

více informací

28. 4. a 5. 5. Nástroje pro online výuku

Dvoudenní webinář určený především pro knihovníky ze zdravotnických knihoven. Program webináře je zacílen na aplikace používané v on-line vzdělávání, které však můžeme využít, jak v pracovním, tak i osobním životě. Představíme si nejčastěji používané platformy pro on-line komunikaci jako jsou Teams, Zoom nebo Meet a poukážeme na jejich silné a slabé stránky. Společně probereme rizika, ale zároveň i příležitosti, které nám on-line vzdělávání přináší. Druhá část webináře bude věnována portfoliu on-line nástrojů, které můžete do vaší výuky (a třeba i off-line) zakomponovat a zvýšit tak její atraktivitu a efektivitu. V průběhu webináře budou účastníci vyzváni k vlastním aktivitám tak, aby si vyzkoušeli v jednotlivých nástrojích vybrané funkcionality.


Možnosti registrace:

Ikona

Online formulář

Ikona

bohutinska@nlk.cz

Ikona

296 335 937


Lektor:                     Mgr. Jan Zikuška

Odborný garant:   PhDr. Eva Lesenková, Ph.D.

Datum konání:      28. dubna a 5. května 2021

Místo konání:        online

Podmínky účasti:

Webinář bude probíhat v prostředích, která jsou dostupná v prohlížeči a není třeba si cokoliv instalovat. Stačí zadat do prohlížeče odkaz, který vám bude zaslán před konáním webináře.

Nutné vybavení:

    • počítač se stabilním připojením k internetu a reproduktory (případně mohou být i sluchátka).
    • mikrofon a webkamera – stačí na úrovni standardního notebooku (součástí webináře bude interakce v aplikacích).

Program:

28. 4. od 9:00 do 13:00 (3,5 hod. výuky + 0,5 hod. přestávky)
  • Microsoft Teams – nejrychleji se rozvíjející platforma a její výhody
  • Google Meet – v jednoduchosti je síla a jeho propojení na další Google služby
  • Zoom – výhody a nevýhody oproti předcházejícím platformám aneb kdy je dobré „zoomovat“
  • Další nástroje vhodné pro výuku či spolupráci on-line
  • Na co nesmíme při on-line výuce (či obecně komunikaci) zapomínat
  • Užitečné on-line aplikace pro integraci do výuky – kahoot, wordwall, quizlet a spousty dalších
5. 5. od 9:00 do 12:00 (2,5 hod. výuky + 0,5 hod. přestávky)
  • Testování aplikací představených v prvním dni – možnosti využití
  • Představení vlastních podnětů pro implementaci on-line nástrojů
  • Sdílení zkušeností s „on-line obdobím“

Pořádáno s podporou programu Ministerstva kultury ČR VISK 2 – Mimoškolní vzdělávání knihovníků 2021.